Pracujesz za biurkiem? Te schorzenia Ci zagrażają

• 20 kwietnia 2018

Siedzący tryb życia i praca przed komputerem sprzyja powstawaniu różnych chorób. Przedstawię po krótce kilka z nich, aby w porę można na nie zadziałać. Uważaj na nie i staraj się im zapobiegać. Nie możemy pozwolić, aby praca miała zły wpływ na stan naszego zdrowia!

Żylaki

Siedząc w pracy przy biurku często krzyżujemy nogi lub chowamy je pod krzesło taka postawa nie sprzyja naszej postawie. Ściskamy swoje „przewody i rury” którymi płynie krew. Bezruch stawów kolanowych i biodrowych, a ponadto trzymanie stóp cały czas opartych o podłogę, powoduje, że krew trudniej przepływa przez żyły, a co za tym idzie wolniej dociera do serca. Takie niewinne siedzenie sprzyja powstawaniu żylaków oraz obrzęków, a także zwiększa ryzyko wystąpienia zakrzepu w żyłach. Jeśli chcemy temu zapobiec, należy robić przerwy w siedzeniu, wstawać, przejść się lub nawet w trakcie siedzenia wykonywać proste ćwiczenia, które angażują mięśnie nóg i poprawiają krążenie. Takim prostym ćwiczeniem są przysiady lub kilka razy przejść się po schodach. Dobrą rzeczą też jest wchodzenie i schodzenie z krzesła (ważne aby nie było na kółkach, bo można zrobić sobie jeszcze większą krzywdę).

Hemoroidy i cellulit

Siedząc cały czas w jednym na swoich szanownych 4 literach miejscu bez ruchu, wywieramy nacisk na pośladki i uda. Przyczynia się to do powstawania cellulitu, szczególnie jest to widoczne u kobiet. Ponadto grożą nam też hemoroidy poprzez kilku godzinne siedzenie na krześle, nie ruszając się. W tym przypadku, aby zapobiec wystąpieniu tych schorzeń należy robić sobie, krótkie spacery w trakcie przerwy, picie sporej ilości wody, a przy okazji można poćwiczyć trochę mięśnie pośladków, napinając je, co jakiś czas lub podobnie jak wyżej, wykonać spacer po schodach lub przysiady.

Cieśń nadgarstka

Używając klawiatury, wykonujemy często te same ruchy, w trakcie pisania lub obsługiwania myszki i w ten sposób nieprawidłowo ustawiamy nadgarstek. W sumie mało używamy nadgarstków podczas pracy z komputerem. Taki proces może powodować ból dłoni, promieniujący do ramienia, a nawet do pleców, fachowo nazywa się to zespół cieśni nadgarstka. Wydajność ręki spada i utrudnia funkcjonowanie. W trakcie pracy, rób przerwy, a w trakcie nich masuj stawy nadgarstka lub po prostu daj im odpocząć. Zrób kilka ćwiczeń zaciskania i otwierania ręki i kręcenia nadgarstkami.

Kręgosłup

W dzisiejszych czasach zwyrodnienia kręgosłupa to jedno z najczęściej występujących schorzeń. Zwyrodnienia mamy już w wieku nawet 20 lat, ale nie zawsze one dają objawy bólowe. Długie godziny, spędzone przy biurku w nieprawidłowej pozycji, powodują, że nasze plecy układają się w dziwnych pozycjach. Na początku odczuwamy lekki ból, brak ruchomości, „zastanie się” ale jeśli nie zareagujemy w porę, może dojść do skrzywienia lub poważnego zwyrodnienia. Jeśli chcemy temu zapobiec, należy zadbać o mięśnie naszych pleców oraz brzucha. Gdy ból jest tak silny, że nie jesteśmy w stanie sobie poradzić z nim sami, należy wybrać się do specjalisty, który pomoże nam z tym bólem bardzo często zaczynając od przyjemnego masażu ?