Bóle kolan – jakie ćwiczenia pomogą?

• 20 listopada 2019

Bóle kolan mają wiele przyczyn. Mogą wynikać z wcześniej doznanej kontuzji, nadmiernego przeciążenia, stanu zapalnego czy też zbyt długiego siedzenia w jednej pozycji. Mogą na nie pomóc odpowiednio dobrane ćwiczenia. Należy jednak wskazać, że nie należy zaczynać ćwiczeń od razu po doznanej kontuzji. W takim przypadku należy odczekać parę dni.

W ćwiczeniach na bóle kolan mogą pomóc przedmioty codziennego użytku, takie jak pasek lub chusta. W tym ćwiczeniu można również użyć taśmy rozciągającej. W tym ćwiczeniu należy usiąść z wyprostowanymi nogami, a następnie środek paska zaczepić za stopę oraz złapać za jego końce. Potem należy położyć plecy na podłodze oraz powoli unosić nogę, przy jednoczesnym pociąganiu w górę paska, aż do momentu rozciągnięcia łydki.

Ćwiczenie to można również wykonywać bez żadnych przyrządów. Wystarczy położyć się na plecach lub usiąść na brzegu krzesła. W takiej pozycji należy unosić wyprostowaną nogę. Należy wykonać 10 powtórzeń na każdą nogę.

Kolejnym przedmiotem codziennego użytku, który można wykorzystać, jest poduszka lub ręcznik. Siedząc na podłodze z wyprostowanymi nogami należy pod jedno kolano podłożyć poduszkę lub zwinięty w rulon ręcznik. Następnie należy starać się wcisnąć wewnętrzną stroną kolana poduszkę albo ręcznik w podłogę. Ćwiczenie należy powtórzyć 10-krotnie na każdą nogę.

Inne ćwiczenie, które pomoże na ból kolan i które można wykonać w domowym zaciszu, polega na leżeniu na brzuchu i zginaniu nogi w kolanie. W tym ćwiczeniu należy złapać ręką za stopę i przyciągać ją w stronę pośladków. Ćwiczenie należy powtórzyć pięciokrotnie na każdą nogę.

Leżąc na brzuchu, można wykonać również inne ćwiczenie, które pomoże na ból kolan. Przypomina ono poprzednie. Przy czym w tym przypadku nie używa się rąk. Po zgięciu nóg w stawach kolanowych, należy skrzyżować stopy. Dzięki temu jedną stopą można dociskać drugą, a co za tym idzie – pogłębiać zgięcie.

Jak można zauważyć, nie trzeba wiele, aby pozbyć się uciążliwego bólu kolan.