SIBO

• 6 listopada 2019

W dzisiejszym wpisie zostanie przedstawiona historia Pani Izy, jednej z pacjentek naszego punktu rehabilitacyjnego. Pani Iza od kilku lat zmaga się z chorobą SIBO, czyli przerostem bakteryjnym jelita cienkiego. Choroba ta może wynikać ze zbyt małej ilości kwasu żołądkowego, a także zmniejszonej motoryki jelita cienkiego. Pani Iza nabawiła się tej choroby ze względu na zażywane przez nią leki, a mianowicie IPP, czyli Inhibitory Pompy Protonowej.

SIBO u Pani Izy objawiało się nieustannym zmęczeniem, uczuciem zimna, bólami stawów oraz brakiem siły. SIBO postępowało w zawrotnym tempie oraz sprawiało, że codzienne czynności, niegdyś proste, stawały się nie lada wyzwaniem. Przykładowo podczas wyjścia do sklepu Pani Iza musiała wspomagać się elektryczną hulajnogą, ponieważ nie była w stanie dojść o własnych siłach do sklepu. Późniejszym czasie zrezygnowała nawet z tego, a jej ratunkiem okazało się zamawianie zakupów przez Internet z opcją dowozu. Ponieważ Pani Iza mieszka na drugim piętrze w bloku, którym nie ma windy, w pewnym momencie stała się więźniem własnego mieszkania.

Aby wyzdrowieć, Pani Iza stosowała wiele różnych terapii, takie jak powięziona, igłoterapia, masaże klasyczne, które nie przynosiły większych rezultatów. Próbowała również zmienić dietę, ale na niewiele się to zdało. Momentem przełomowym w leczeniu było odkrycie przez nią masażu bańką chińską. Już jeden zabieg sprawił, że Pani Iza poczuła się lepiej. Postanowiła zatem kontynuować zabiegi, które odbywają się u niej w domu.

Mimo że masaż Pani Izy nie należy do przyjemnych, ponieważ odbywa się aż do bardzo dużego przekrwienia i wynaczynienia, to pacjentka po każdym zabiegu czuje się coraz lepiej, nabiera sił. Masaż bańką chińską jest tylko jednym z etapów rehabilitacji. Oprócz niego Pani Iza zaczęła regularne ćwiczenia i dzięki temu funkcjonuje na tyle sprawnie, że jest w stanie zrobić na lekkie zakupy i kupić podstawowe produkty żywieniowe. Cięższe rzeczy nadal zamawia z dostawą do domu.